Pakohuonepeli (ts. huonepakopeli, pakopeli tai tosielämän pakopeli) on fyysinen seikkailupeli, jossa huoneeseen suljettujen ihmisten pitää päättelykyvyn ja yhteistyön avulla päästä määräajassa ulos huoneesta.

Liikkuva opiskelu -hankkeen aikana opettajat suunnittelivat ja toteuttivat yhteistyössä Kemin kirjaston kanssa liikkumista ja toiminnallisuutta tukevan oppimisympäristön. Pakohuoneessa opiskelijat ratkaisivat ryhmissä ammattiinsa liittyviä tehtäviä. Ammatillisten sisältöjen lisäksi pakohuone tuki yleisten ammatillisten taitojen oppimista (yhteistyötaidot, tiimityöskentely jne.). Pakohuone lisäsi myös liikettä ja vähensi istumista opiskelupäivän aikana.

 

Yhteystiedot

Pekka Tiitinen
pekka.tiitinen@lappia.fi
Ammattiopisto Lappia

Hae tai valitse kategoria…

Et ole vielä rajannut hakutuloksia. Käytä ylläolevia valintoja rajataksesi hakua.

LIIKKUVA OPISKELU -OHJELMA ON OSA LIIKKUVAT-OHJELMIA

Liikkuva opiskelu -ohjelma on yksi valtakunnallisista liikunnan edistämisohjelmista eli Liikkuvat-ohjelmista. Ohjelmien avulla edistetään liikunnallista elämäntapaa eri ikä- ja väestöryhmissä. Kokonaisuuteen kuuluvat Liikkuva perhe, Liikkuva varhaiskasvatus, Liikkuva koulu, Liikkuva opiskelu, Liikkuva aikuinen ja Ikiliikkuja-ohjelmat.

Liikkuva opiskelu -ohjelman strategisesta johtamisesta vastaavat opetus- ja kulttuuriministeriö ja Opetushallitus. Ohjelmaa koordinoi Likes.

Copyright 2018 © LIKES. All Rights Reserved
FIN | SWE