Selaa tukimateriaaleja
Hae hakusanalla
Kirjoita hakusana
Rajaa aihealueittain

Istumisen vähentäminen oppitunnilla
Monella nuorella on haasteita unen (määrän ja laadun) ja vireyden kanssa. Vireystila vaikuttaa oppimiseen.

Liikkuva opiskelu -ohjelman hankekeskustelut 2022
Liikkuva opiskelu -hankekeskustelujen tavoitteena oli selvittää hankkeiden nykytilannetta, korona-pandemiaan liittyviä sopeuttamistoimia, tunnelmaa ja asenteita sekä toimien vakiintumisnäkymiä.

Näkökulmia Liikkuva opiskelu -toiminnan käynnistämiseen oppilaitoksissa
Julkaisussa jaetaan liikkumiseen ja opiskelukykyyn liittyvää tietoa sekä tarjotaan ideoita Liikkuva opiskelu -toiminnan käynnistämiseen.

Liikkuva opiskelu -ohjelman hankekeskustelut 2020–2021
Liikkuva opiskelu -hankekeskustelujen tavoitteena oli selvittää hankkeiden nykytilannetta, korona-pandemiaan liittyviä sopeuttamistoimia, tunnelmaa ja asenteita.

Nuorisotyön ja toisen asteen oppilaitosten yhteistyö nuorten liikkumisen edistämisessä
Raportin tavoitteena on lisätä tietoa nuorisotyön ja toisen asteen oppilaitosten yhteistyöstä ja niiden toteutuksista nuorten fyysisesti aktiivisen toimintakulttuurin edistämisessä ja Liikkuva opiskelu -toiminnassa.

Nuorisotyön ja toisen asteen oppilaitosten yhteistyö nuorten liikkumisen edistämisessä
Raportin pohjalta tehdyssä ppt-esityksessä tuodaan kuuden tapausesimerkin avulla esille nuorisotyön ja toisen asteen oppilaitosten yhteistyötä liikkumisen edistämisessä.

Ammattiin opiskelevien koettu terveys ja kunto suhteessa mitattuun fyysiseen kuntoon
Terveyteen liittyy monia muitakin tekijöitä kuin kokemus oman kehon fyysisestä kunnosta tai suorituskyvystä.

Psyykkinen hyvinvointi, jaksaminen ja liikunta
Materiaalin tavoitteena on lisätä ymmärrystä liikunnan, psyykkisen hyvinvoinnin ja jaksamisen välisestä vuorovaikutuksesta olemassa olevan tutkimustiedon ja käytännön kokemusten kautta.

LIITU 2020 Opiskelupäivän aikainen liikkuminen ja aktiiviset opiskelumatkat
LIITU-raportissa tarkastellaan 16-20-vuotiaiden nuorten liikkumista ja liikuntakäyttäytymistä.

Toisen asteen opiskelijoiden kokemukset hyvinvoinnista ja liikunnan merkityksestä jaksamiseen
Toisen asteen opiskelijoiden kokemusten mukaan hyvinvointiin liittyvät tärkeänä osana perhe ja läheiset ihmissuhteet sekä liikunta, nukkuminen ja ravinto.

Toisen asteen oppilaitosten henkilöstökyselyn tulokset
Osana Liikkuva opiskelu -ohjelman seurantaa ja arviointia tehtiin loppuvuonna 2020 toisen asteen oppilaitosten henkilöstölle kysely

Liikkuva keho, tehokkaat aivot
PDF-tiivistelmä aiheesta Liikkuva keho ja tehokkaat aivot – fyysisen aktiivisuuden ja kunnon vaikutukset oppimisen edellytyksiin.

Selvitys liikuntatutor-toiminnasta Liikkuva opiskelu -hankkeissa
Selvityksessä tarkastellaan toisen asteen oppilaitoksissa toteutettua suunnitelmallista vertaisliikuntaa ja -liikuttamista eli liikuntatutor-toimintaa.

Studerandena vet ändå själv bäst vad de tycker om
Material på svenska Synpunkter på att starta Studier i rörelse-verksamhet vid läroanstalten.

Liikkuva opiskelu -esite, lukiot
Iso osa opiskelijoista haluaisi liikkua enemmän arjessaan, myös opiskelupäivän aikana. Liikkuva opiskelu -ohjelma tukee tätä toivetta.

Liikkuva opiskelu -esite, ammatilliset oppilaitokset
Liikkuva opiskelu -ohjelma tukee ammatillisia oppilaitoksia esimerkiksi jakamalla hyviä käytäntöjä, joilla lisätään liikettä oppilaitosten jokaiseen päivään.

Selvitys liikunta- ja hyvinvointineuvonnasta Liikkuva opiskelu -hankkeissa
Liikunta- ja hyvinvointineuvonta on tärkeä vähän liikkuvan tai hyvinvoinnistaan huolestuneen opiskelijan tukitoimi.

Studier i rörelse – aktivitet och studieförmåga
Material på svenska Studier i rörelse-programmet för andra stadiet och högskolorna.

Liikkuva opiskelu -kokeiluhankkeiden toteutus vuosina 2017-2019
Raportissa tarkastellaan Liikkuva opiskelu -ohjelman kokeiluhankevaihetta vuosina 2017–2019. Raportissa kuvataan kokeiluvaiheen etenemistä, kokeiluhankkeita sekä niistä saatuja kokemuksia ja tuloksia.

Liikkuva opiskelu -kokeiluhankkeiden hankekuvaukset 2017-2019
Hankekuvaukset on koottu hankkeiden lähettämistä vastauksista.